Drobečková navigace:

Úvodní strana Tiskové středisko Archiv aktualit Výsledky ankety „Kraj mého srdce 2015“


 

Výsledky ankety „Kraj mého srdce 2015“

16. 02. 2016
 
 

  Praha, 16. 2. 2016 │ 10:30 hod.

 Každoročně od podzimu probíhá turistická, laickou veřejností oblíbená anketa „Kraj mého srdce“. Anketu pořádá vydavatelství KAM po Česku a veletržní společnost Incheba Expo Praha. Ve čtvrtém ročníku došlo oproti minulosti ke změně ve vyhlašovaných kategoriích: jedna byla změněna a jedna přidána. Pro svůj oblíbený turistický kraj v celkem 8 kategoriích hlasovalo 10 745 osob. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni v doprovodném programu zahajovacího dne veletrhu Holiday World v Praze 18. února 2016. Z osmi hlavních cen si celou polovinu překvapivě odnáší Jihomoravský kraj, po jednom prvenství Jihočeský kraj, Liberecký kraj, Karlovarský kraj a Praha. V závěru slavnostního aktu proběhne také ocenění regionální osobnosti cestovního ruchu, která se měrou záslužnou podílela na popularizaci a propagaci dané oblasti či regionu.

 

Anketa „Kraj mého srdce“ za rok 2015 opět zaujala tisíce hlasujících, kteří každoročně vyjadřují svou oblibu jednotlivým aktivitám v jednotlivých krajích naší republiky. Dlouhodobým smyslem ankety je posilovat povědomí hlasujících o konkrétních krajích a jejich turistické atraktivnosti, a tím podporovat domácí cestovní ruch. Hlasování probíhá pouze on-line formou a vyhlašování výsledků na veletrhu cestovního ruchu Holiday World se už stalo tradicí. Záštitu nad akcí převzala opět Asociace krajů ČR.

Stejně jako v minulých letech účastníci v každé vypsané kategorii vyjadřovali sympatie třem krajům bez ohledu na preference, a to prostřednictvím portálu www.kampocesku.cz. Anketa byla záměrně šířena různými kanály – prostřednictvím bannerů na různých regionálních www stránkách. Rozdílná návštěvnost webových stránek samosprávných, destinačních a profesních webů se pochopitelně a zajímavě promítla do konečných výsledků hlasování. To je důvodem, proč největší počet hlasujících vzešel, stejně jako v minulém ročníku ankety, z Moravskoslezského kraje (23 %). Na druhém místě se výrazně prosadil Jihomoravský kraj (16,5 %), třetí byla Vysočina (12 %).

Jihomoravský kraj zabodoval ve „své“ kategorii „Folklor a tradice“ a dosáhl zde nejlepšího výsledku ze všech kategorií, svůj hlas mu dalo 73 % hlasujících. Nově vyhlášená kategorie „Lázně, lázeňství, wellness“ přinesla palmu vítězství Karlovarskému kraji, navíc s vůbec největším odstupem vítěze kategorie od druhého v pořadí (o 42,5 % získaných hlasů). Naopak nejtěsnější vítězství získal v kategorii „Pěší turistika“ Jihomoravský kraj před krajem Jihočeským o pouhá 2 % hlasů. Stejné pořadí zaznamenaly tyto dva kraje i v nové anketní kategorii „Výlety s dětmi“.

Velmi zajímavé a nečekaně vyrovnané bylo věkové složení celkového vzorku hlasujících: věk 30–39 let (20,2 %), 40–49 let (19,1 %), 50–59 let (17,7 %), 60–69 let (19,8 %). Nejstaršímu účastníkovi ankety bylo 88 let, nejmladšímu 7 let. Jako vždy přišlo i několik hlasů ze Slovenska a Polska.

U příležitosti 10. výročí existence redakce KAM po Česku byla založena cena SRDCE PRO REGION, která každoročně ocení zásluhy regionální osobnosti, jež se v minulosti zasadila o rozvoj, popularizaci a propagaci dané oblasti či regionu. Cenu Srdce pro region 2016 získala paní PhDr. Miroslava Nováková z Královéhradeckého kraje, která stála od 90. let minulého století u prvních nesmělých krůčků zviditelnění turistických oblastí Rychnovsko a Orlické hory a Podorlicko. Přestože dnes je již na penzi, dál vede v Kostelci nad Orlicí Klub seniorů Pohoda, s jehož členy podniká řadu zajímavých výletů po celé ČR.  

 

 

Výsledky ankety (podle kategorií a pořadí):

 

LETNÍ DOVOLENÁ                              1. Jihočeský                 2. Jihomoravský           3. Moravskoslezský

PĚŠÍ turistika                                 1. Jihomoravský           2. Jihočeský                 3. Moravskoslezský

Cykloturistika                              1. Jihomoravský           2. Jihočeský                 3. Vysočina

FOLKLOR A TRADICE                         1. Jihomoravský           2. Jihočeský                 3. Zlínský

LÁZNĚ, LÁZEŇSTVÍ, WELLNESS        1. Karlovarský              2. Moravskoslezský      3. Jihomoravský 

PAMÁTKY/HISTORICKÁ MÍSTA           1. Hlavní město Praha   2. Jihočeský                 3. Jihomoravský

ZIMNÍ DOVOLENÁ                               1. Liberecký                  2. Moravskoslezský      3. Vysočina

VÝLETY S DĚTMI                               1. Jihomoravský           2. Jihočeský                 3. Moravskoslezský

 

 

Slavnostní vyhlášení vítězů osmi vypsaných kategorií a předání ceny Srdce pro region bude součástí doprovodného programu 25. mezinárodního veletrhu cestovního ruchu Holiday World v Praze. Zástupci obou pořadatelských organizací předají představitelům vítězných krajů celkem 8 hlavních cen a dalších 16 ocenění za první tři místa v každé z kategorií.

Ze všech 10 745 hlasujících účastníků ankety bylo vybráno 8 výherců, kteří obdrží věcné ceny věnované sponzory akce.

 KAM po Česku vydává stejnojmenný magazín KAM po Česku (10. ročník), měsíčník Pražský přehled kulturních pořadů (64. ročník), občasník KAM na výlet, zahraniční magazíny Travel EYE (německy/anglicky),

OPEN Czechia (polsky/slovensky). Provozuje webový portál www.kampocesku.cz a vydává publikace se zaměřením na cestovní ruch a kulturu.

 Incheba Expo Praha je jednou ze tří největších veletržních správ v České republice. Je organizátorem řady veletržních 

 

 

 

 

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/home_images/img1.jpg0 0
1