Drobečková navigace:

Úvodní strana Tiskové středisko Archiv aktualit Závěrečná tisková zpráva HOLIDAY...


 

Závěrečná tisková zpráva HOLIDAY WORLD 2018

19. 02. 2018
 
 
HOLIDAY WORLD 2018 v Praze nabídnul bohatý program!

Velkolepé expozice, pozoruhodný doprovodný program, exkluzívní nabídka cestování po světě i v Česku, mnoho zajímavostí pro odborníky i širokou veřejnost. V tomto smyslu zaznívaly reakce na právě skončený 27. ročník veletrhu cestovního ruchu HOLIDAY WORLD na pražském Výstavišti v Holešovicích.

Na ploše 18 880 m² mohli návštěvníci veletrhů HOLIDAY WORLD a TOP GASTRO & HOTEL shlédnout nabídky, novinky a další informace od 642 vystavovatelů ze 46 zemí, a to celou třicítku z nich tvořilo jinde v Česku nevídané číslo: 30 oficiálních expozic tourist boardů a velvyslanectví jednotlivých zemí. Víc než poutavá byla také prezentace českých a slovenských krajů – ze 14 členů Asociace krajů ČR se jich, a samostatnými velkými stánky, představilo hned 13. Veletrh letos žil po všechny 4 dny, zatímco za začátku patřil odborníkům - a tomu také odpovídaly doprovodné konference a semináře, ve dnech patřících široké veřejnosti se plocha veletrhu proměnila ve velký cestovatelský festival s nabídkou kulturních i zážitkových pořadů, soutěží, folklórních i pohádkových vystoupení atd.

Zájem o cestování neutuchá - veletrhy si prohlédlo o celých deset procent návštěvníků více a jejich počet dosáhl 29.535 lidí. Nové kontrakty a potřebné informace přišlo získat 6.923 odborníků.

Letošní partnerskou zemí veletrhu bylo Slovensko. Toto partnerství nebylo náhodné, naopak bylo vybráno na počest stému výročí Československa a pětadvacetiletému výročí samostatnosti obou republik. Slovensko nám představilo pestrou prezentaci a bohatý doprovodný program a představilo největší kulturní unikáty i atraktivní incentivní programy.

Premiérou na letošním ročníku veletrhu HOLIDAY WORLD byla konference „360° Travel Trends“. Konference přinesla nejčerstvější informace o globálních trendech zasazených je do české reality, představila přední české inovátory v cestovním ruchu a ukázala, kudy se cestovní ruch bude dále ubírat.

Návštěvníci veletrhu HOLIDAY WORLD měli možnost o víkendu navštívit i 17. ročník cestovatelského festivalu WorldFilm, který nabízel pestrou škálu workshopů, seminářů, cestopisných besed či autogramiád.

V průběhu zahájení byla vyhlášena Osobnost cestovního ruchu 2017 "Holiday World AWARD", ocenění za nejvýznamnější a nevýraznější přínos k rozvoji tohoto oboru u nás. Z rukou ministryně Kláry Dostálové a představitelů organizátorů ankety – C.O.T. media a INCHEBY EXPO PRAHA převzal ocenění MUDr. Eduard Bláha, generální ředitel Lázní Luhačovice.

Na HOLIDAY WORLD se vyhlašovala i oblíbená anketa „Kraj mého srdce 2017“, kterou již tradičně pořádá vydavatelství KAM po Česku a veletržní společnost INCHEBA EXPO PRAHA pod záštitou Asociace krajů ČR. Pro svůj oblíbený turistický kraj v celkem 10 kategoriích hlasovalo 10 212 osob. Z deseti hlavních cen si hned čtyři odnesl Jihočeský kraj, který se stal i absolutním vítězem ankety.

V pátek 16. 2. proběhlo vyhlášení soutěží pro vystavovatele.


kategorie "Nejzajímavější katalog" 

1. místo: CK China Tours,
2. místo: CK ALVAREZ,
3. místo: CK LIVINGSTONE
 

kategorie "Nejzajímavější propagační materiál" 
1. místo: Nitriansky samosprávny kraj
2. místo: Královéhradecký kraj 
3. místo: Penzion AROSA v Českém Švýcarsku

2 zvláštní ceny poroty:

Středočeská centrála cestovního ruchu – za poutavý soubor tematických katalogů plný neotřelých nápadů s výběrem specifických témat pro různé kategorie návštěvníků a možností dalšího rozšiřování

Karlovarský kraj – za ojedinělou publikaci Živý kraj snoubící nápady a skvělé textové a grafické zpracování. Kniha splňuje všechny aspekty kvalitního propagačního i reprezentačního materiálu

  

kategorie "Nejpůsobivější stánek do velikosti plochy 60 m2" 
1. místo: Město BRNO,
2. místo: TUNISIA – Tuniský národní úřad pro cestovní ruch pro ČR a SR
3. místo: MAROKO - MOROCCAN National Tourist Office  


kategorie "Nejpůsobivější stánek nad velikost plochy 60 m2" 
1. místo: ITALY - Agenzia Nationale del Turismo – ENIT 

2. místo: Destinační společnost Východní Čechy
3. místo: Greek National Tourism Organisation


Zvláštní ceny poroty:

CHINA NATIONAL TOURIST OFFICE – za kvalitní prezentaci země s výborným využitím ukázek tradiční čínské kultury

Zvláštní cena za partnerství byla udělena

Slovensku – za skvělou spolupráci při vzájemné prezentaci 100. výročí vzniku Československa a 25. výročí existence dvou spřátelených samostatných republik s využitím specifik slovenské kultury a tradice
  

  

Hlavní údaje:

HOLIDAY WORLD 2018

celkový počet prezentovaných firem

642

výstavní plocha brutto (m2)

18 800

počet zemí

46

počet touristboardů

30

počet návštěvníků - odborníků

6 923

zástupci médií 390

počet návštěvníků - celkem

29 535

   

Další Aktuality

 

 
   

Aktuality:

 
CZ EN
 
 
/common/images/home_images/img5.jpg0 0
1